Alla inlägg den 14 juli 2015

Av The Author - 14 juli 2015 11:00

 Ibland har man bara ingen inspiration alls. I dessa situationer väljer många att fortsätta skriva ändå, på grund av att man har en blogg eller så där man publicerar sina historier. Men om jag ska vara ärlig så blir det ofta skräp.


 "Riktiga författare" (alltså sådana som är kända och har skrivit många böcker) har också perioder då de inte har några idéer. Har ni märkt att de ofta bara ger ut en bok om året eller till och med en bok på två-tre år? Rom byggdes inte på en dag säger jag då. De där "riktiga författarna" tar pauser. De väntar tills de har fått idéer. De bör du också göra. 


 Om man fortsätter skriva, trots att man inte har någon inspiration blir texten ofta enformig och tråkig. Inga händelser, inget nytt... Bara massa skit, rent ut sagt. Man kan inte pressa fram idéer när det inte finns några. 


 Om man istället tar en paus kan man få nya idéer. Låt hjärnan bearbeta historien och skapa en fortsättning. Det spelar ingen roll hur lång pausen är. Den kan vara en dag, en vecka eller ett halvår. Det är ingen som kan pressa dig till att skriva! 


Sammanfattning: Ta en paus så fort du känner att du har fått idétorka. Inspirationen kommer när den har lust!


//The Author


P.S På tal om pauser och idétorka så kommer jag att ta en paus på några dagar. Är tillbaka så snart jag fått något att skiva om. D.S. 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Den lilla guiden för den som är intresserad. Nytt inlägg varje Lördag eller Söndag klockan 11.
Kom ihåg att jag skriver vad JAG tycker är viktigt och utifrån mina egna erfarenheter.

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2015 >>>

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards